NAZA Motor utamakan kepuasan pelanggan

Muhamad Aizzuddin Jaafar. FOTO: SINAR HARIAN/ MOHD HALIM ABDULWAHID

Muhamad Aizzuddin Jaafar. FOTO: SINAR HARIAN/ MOHD HALIM ABDULWAHID

PETALING JAYA – Bermula sebagai penjual kereta mewah import terpakai di sebuah rumah kedai kecil di Kuala Lumpur hampir 50 tahun lalu, NAZA Motor Trading Sdn Bhd (Naza Motor) masih mengutamakan kepuasan pelanggannya meskipun industri automotif negara kini sedang beralih kepada penggunaan kenderaan elektrik (EV).

Pengimport kereta mewah terpakai tersebut kekal unggul dengan perniagaan warisan Kumpulan Automotif NAZA kerana masih mendapat permintaan tinggi daripada pelanggannya.

Mengulas mengenai trend pasaran EV sejak kebelakangan ini, Ketua Pegawai Operasinya, Muhamad Aizzuddin Jaafar berkata, hala tuju serta strategi syarikatnya hanya mengimport kereta mewah terpakai, namun Naza Motor juga memantau perkembangan trend EV serta teknologi yang dibawa.

Menurutnya, anak syarikat di bawah Kumpulan Automotif NAZA itu masih mengamalkan sikap tunggu dan lihat kerana pasaran EV masih terlalu baru di negara ini.

Sumber