Lebih 70 jenama francais Malaysia berkembang di 80 negara

Rohaizi menandatangani plak ketika merasmikan Misi Francais Malaysia di Phnom Penh, Kemboja.

Rohaizi menandatangani plak ketika merasmikan Misi Francais Malaysia di Phnom Penh, Kemboja.

LEBIH 70 jenama francais Malaysia telah berkembang di pasaran global melibatkan 80 buah negara di seluruh dunia.

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) berkata, pihaknya telah mengadakan Misi Francais Malaysia di Phnom Penh, Kemboja sebagai platform usahawan francais tempatan mengembangkan perniagaan mereka ke pasaran strategik di rantau ASEAN.

Menurutnya, KPDN komited untuk membawa lebih banyak produk francais tempatan yang mempunyai keunikan tersendiri untuk dipasarkan ke peringkat antarabangsa.

“Kementerian optimis bahawa syarikat-syarikat yang menyertai Misi Perdagangan ke Phnom Penh, Kemboja akan mendapat hasil bagi pulangan pelaburan kepada negara.

Sumber