Bengkel ‘Tambah Sihat Bersama Ayam Brand’ telah disertai 398 kanak-kanak daripada pelbagai persatuan.
AYAM Brand melancarkan Kempen Komuniti Penyayang 2023 yang mendekati lebih 1,000 kanak-kanak daripada 25 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di tujuh negeri dengan menyediakan bekalan makanan selama dua bulan.
Pengurus Pemasaran A Clouet (Malaysia) Sdn Bhd, Teoh Wei Ling berkata, tujuan program dilaksana kerana rabun jauh bagi kanak-kanak berusia tujuh tahun meningkat sebanyak 9.8 peratus kepada 34.4 peratus pada usia 15 tahun.
“Risiko malnutrisi berganda dan miopia (rabun jauh) dalam kalangan kanak-kanak di Malaysia memerlukan sokongan daripada semua pihak termasuk organisasi seperti Ayam Brand.
“Secara ideal, kanak-kanak perlu mendapatkan makanan berkhasiat sejak mereka lahir.
“Produk ikan kami kaya dengan protein, kalsium, Omega 3 serta vitamin dan mineral yang memberi manfaat kesihatan kepada kanak-kanak termasuk kesihatan mata mereka,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.