Lotus’s Stores (Malaysia) Sdn Bhd (Lotus’s Malaysia) terus menunjukkan komitmen dalam meningkatkan kebolehpasaran Perniagaan Kecil dan Sederhana (PKS) tempatan dengan meluaskan Kempen Beli Barangan Malaysia ke selatan tanah air, khususnya di Johor Bahru. Inisiatif ini menandakan kali pertama Lotus’s Malaysia memperkenalkan kempen sokongan PKS di luar kawasan Lembah Klang.
Kempen yang dimulakan pada Ogos 2024 ini dilaksanakan dengan kerjasama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN), dan sudah memasuki tahun ketujuh. Acara ini akan berlangsung di cawangan Lotus’s Desa Tebrau dari 28 November hingga 1 Disember 2024.
Dengan penganjuran kempen ini, Lotus’s Malaysia memberi peluang kepada PKS Johor untuk mempromosikan produk mereka kepada pelanggan tempatan dan luar negara, termasuk dari Singapura. Darshan Singh, Pengarah Perhubungan Kerajaan Lotus’s Malaysia, berkata, “Kami memahami tanggungjawab kami dalam menyokong jenama tempatan, merangsang ekonomi negara, serta meneroka potensi pengantarabangsaan produk tempatan. Dengan menyediakan platform ini, kami dapat membantu dalam meningkatkan kebolehpasaran PKS, memperluas capaian mereka kepada platform yang lebih besar dan meningkatkan kesedaran jenama.”
Kempen Beli Barangan Malaysia di Desa Tebrau akan menampilkan 15 jenama PKS Johor, termasuk jenama terkenal seperti Adami, yang dikenali dengan rempah ratus dan pes tradisional Melayu, serta Peladang yang menawarkan produk sejuk beku, minuman panas, dan komoditi lain. Jenama-jenama ini akan dipamerkan secara eksklusif selama empat hari di Lotus’s Desa Tebrau dan berpeluang untuk menjadi pembekal Lotus’s sekiranya prestasi mereka memuaskan sepanjang kempen ini.
Selain daripada mempromosikan produk PKS Johor, para pengunjung juga boleh menikmati pelbagai aktiviti menarik seperti pameran produk, demonstrasi memasak secara langsung, sampel produk, serta tawaran kombo dan diskaun eksklusif.
Lotus’s Malaysia turut menyenaraikan empat jenama PKS yang telah bekerjasama dengan mereka sebelum ini, iaitu Aducktive, Vits, Nureys, dan Jasmani oleh Anis Café Enterprise, yang akan turut dipamerkan pada 30 November 2024 di ruang acara pasar raya Desa Tebrau.
Sehingga kini, Lotus’s Malaysia telah menyenaraikan lebih daripada 1,200 SKU daripada lebih 120 pembekal PKS, yang merangkumi pelbagai produk seperti makanan, makanan segera, makanan sejuk beku, produk isi rumah, penjagaan diri, serta produk kesihatan. Kempen ini bukan sahaja memberi manfaat kepada jenama tempatan, tetapi juga menyediakan pilihan alternatif yang berpatutan dan berkualiti tinggi bagi pengguna di seluruh negara.