MKM lancar pelan strategik lima tahun

MKM lancar pelan strategik lima tahun

Mohd Khairi (kanan) dan Ketua Pegawai Operasi MKM, Nik Shazni Farhan Nik Mohammad Shah bergambar bersama logo baharu MKM.

Mohd Khairi (kanan) dan Ketua Pegawai Operasi MKM, Nik Shazni Farhan Nik Mohammad Shah bergambar bersama logo baharu MKM.

MKM Ticketing Travel and Tour Sdn Bhd (MKM) melancarkan pelan strategik dalam tempoh lima tahun bermula 2024 hingga 2028 untuk muncul sebagai pengendali umrah, haji dan pakej pelancongan muslim terbesar di Malaysia.

Pengerusinya, Datuk Seri Mohd Khairi Mat Jahya berkata, MKM telah memperuntukkan sebanyak RM250,000 bagi pembukaan lima cawangan baharu di Kelantan, Pulau Pinang, Johor, Kedah dan Pahang.

“Ketika mula ditubuhkan pada tahun 2011, persediaan syarikat tidak menyeluruh tapi kini kami sudah bersedia sepenuhnya dengan pasukan yang kuat dan berpengetahuan serta pengurusan lebih baik.

“Selain pembukaan cawangan baharu, pihak pengurusan juga akan menambah bilangan ejen kepada 200 orang berbanding lebih 80 orang yang aktif pada masa ini termasuk di Sabah dan Sarawak,” katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Sumber